26 Ocak 2013 Cumartesi

Zorba



''Hangisi doğru? Ölümsüz oluşumuz mu, yoksa o kısacık yaşamımız boyunca ölümsüz birtakım şeylerin buyruğunda kalışımız mı?''

                                  
 
   

   Evet 2013'ün ilk kitabını bitirmiş bulunuyorum. Her ne kadar bu sene  daha fazla kitap okumam gerektiğini düşünsemde sanırım biraz yavaş gidiyorum. Bilmiyorum size de olur mu bazen bir kaç kitabı ardarda bitirirken bazı dönemler elime hiç kitap almam. Her neyse bunun bu sene daha az olmasını diliyorum; çünkü elimde okunmayı bekleyen birçok kitap var.
   Kitaba dönecek olursak Yunan edebiyatının önemli temsilcilerinden biri olan Nikos Kazancakis'in kaleme aldığı ve birçok kişinin  okunmasını tavsiye ettiği kitaplar arasında ilk sıralarda yer alan Zorba; Aleksi Zorba ile patronun arasında gelişen Zorba'nın ağzından dökülen hayata, kadınlara ve daha bir çok şeye dair söylemlerle geçen bir hikaye.
   Bana göre iyi bir kitap okuyucusunun okuduğu kitaplar arasında olması gereken ama genel anlamda okunmadığı takdirde de çok şey kaybettirmeyeceğini düşündüğüm bir eser.Belki de bu düşünce bende romanda kadınlara dair yapılan söylemler yüzünden oluşmuştur kimbilir!!

''Bu kararsızlık geçidini, şarlatanlık tapınağını, bu günah testisini, bu hile otlarının dikilmiş bulunduğu tarlayı, bu Cehennem'in giriş yerini, bu kurnazlıklar taşan sepeti, bu bala benzeyen zehri, ölümlüleri dünyaya bağlayan bu zinciri; kadını kim yarattı?'' ve daha birçok benzer kadın üzerine yorumlar. Yaşama ve insanlara dair Zorba'nın söylemleri tabiki de yadsınamaz ama bilemiyorum ben de böyle bir izlenim bıraktı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder