12 Ocak 2013 Cumartesi

Surname



   Surname 2010 Şehir Tiyatrolarının ilk gösterimini 1 Ekim 2010 da yaptığı ve benim de bu tarihten itibaren izlemeyi çok istediğim ve de bugün itibari ile keyifle  izlediğim  bir oyunu.

   Oyunun Maske-kukla-kostüm tasarımı Candan Seda Balaban'a ait, yazan-yöneten ise Yiğit Sertdemir. 
   Oyun kocasının ölümünün ardından onun kendisi için  düşünmüş olduğu şenliğe dair notlarını bulan Sühendan Hanım'ın düşlerinde bu şenliği canlandırması ile başlıyor.

   Oyunun adı nerden geliyor diye düşünenler var ise;  Surname kelime anlamı ile divan edebiyatında düğün , ziyafet, şenlik gibi şeylerin tasviri için yazılan manzum ve mensur(düzyazı) yazılardır.

http://sanatkop.com/wp-content/fotogalerim2009//surname-2010-tiyatro-oyunu.jpg
 



    Oyun kullanılan maskeler ve kuklalar itibari ile çocuk oyunu sandığı, fakat yanıldığı benim izlemeye doyamadığım harika bir görsel şölendi.Tulumcular, Deliler, Atlılar,  Curcunabazlar, Çengiler, Matrakbazlar, Tiryakiler, İstanbulbazlar ve daha birçoğu. Hepsi de sahnede sırayla arzı endam ettiler. O ne kadar güzel maskeler idi bakmaya doyamadım ama en beğendiklerim Tulumcular ile Tiryakiler idi ee bide Aşıklar.
                                                
                                                   
                                                   

   Özellikle İstanbulbazlar İstanbul'un karmaşasını, kaosunu çok güzel anlattılar. Oyunu izlerken hem gülüp eğleniyorsunuz, hem de düşünüyorsunuz biz nasıl bir kısır döngü içinde debeleniyoruz.  
   İstanbulbazların güzel bir repliği '' Kahrolsun birşeyler, Yaşasın başka birşeyler''.
   Tiyatro seyircisini eleştirdikleri bölümden bahsetmeden geçemeyeceğim, ki çok haklı bir eleştiri idi .
   Büyük emek verilmiş, herkesin izlemesi gerektiğini düşündüğüm benim de tekrar izleyeceğim bu oyunu kaçırmayın derim ben.

   Bu arada SALLANDIK MI ?? !




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder